Varukorgen uppdaterad

Frakt och leveransvillkor

LEVERANSER

Leveranstid

Vi skickar gods med Postnord & DHL bortsett från undantagsfall, och där gods är särskilt skrymmande, tar leverans mellan 3-6 vardagar. Detta gäller även webblager.

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200:- inkl. moms

 

RETURER

Du kan alltid returnera en skickad beställning inom 14 dagar från köpet. Då står kunden för returfrakten förutom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Använd returfraktsedeln som skickas med din beställning och så hanteras fraktkostnaden vid krediteringen. Vid felaktig leverans betalar vi den nya frakten från oss till dig. 

Vid retur kan du använda standardformuläret som finns på konsumentverkets hemsida eller ta kontakt med butiken.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,

om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss

Tänk på att inte klistra fraktsedeln på varans originalkartong

 

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan, och meddelat om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

 

SORTIMENTSFÖRÄNDRINGAR & RETURER

Vi reserverar oss för förändringar i sortimentet. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och prisändringar.

Force Majeure

Skulle det inträffa en händelse som är utanför vår kontroll så befrias vi från att fullfölja vårt avtal. Exempel på händelser som omfattas av force majeure är strejk, krig, naturkatastrofer eller blockad.

 

Reklamation & återbetalningar

Vår garanti påverkar inte de rättigheter du har som konsument enligt konsumentköplagen. Du har i Sverige alltid rätt att reklamera ett fel inom 3 år från inköpet men för att underlätta för dig som konsument så tar vi på oss ansvaret för att produkten ska fungera under den garantitid vi lämnar. Fel på artikeln, felleverans eller transportskada skall reklameras inom ”skälig tid” från det att felet upptäcktes. En reklamation som görs inom 2 månader från det att felet upptäckts anses alltid vara gjord inom skälig tid.
Se mer information om din rätt som konsument på www.ko.se. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (”ARN”) rekommendationer. Dessa köp-och leveransvillkor styrs av svensk rätt samt uppfyller Svensk Distanshandels Branschregler samt villkoren som gäller för Trygg e-certifiering